torstai 6. lokakuuta 2011

Hiustenpidennyksiä



Hetken tauon jälkeen löytyis taas asiaa. Tosiaan oon taukoillut lähinnä sen takia, että keuhkoputkentulehdus yhdistettynä viimeksi yli 10 vuotta sitten kärsittyyn silmätulehdukseen on aika voimia vievää, en oo lähes viikkoon nukkunu kunnolla koska herään öisin jatkuvasti yskäkohtauksiin. Terveyskeskuksesta sain silmätulehdukseen lääkkeet, mutta lääkäri ei suostunut antamaan mitään keuhkoputkentulehdukseen, sanoi vain että katsellaan viikon-parin päästä jos nousee kuumetta. Hei excuse me, oon tässä yli 2 viikkoa ollut kipeänä, kärsinyt ajoittain lähes 38 asteen kuumeesta, yskiminen häiritsee mun elämää koska en voi nukkua enkä syödä kunnolla ja koulustakin on poissaoloja vaikka millä mitalla... Seuraavana aamuna lähdin ärtyneenä yksityiselle lääkärille (päivystysmaksu melkein 50€, tk oli mulle vielä ilmainen) ja tämä yksityinen lääkäri toteaa että mitä todennäköisimmin keuhkoputkentulehdus --> 10 vrk antibiootit. ...silleen mitäköhän yritin siellä terveyskeskuksessa sanoa. Vaikka nyt tulikin 50€ ylimääräistä maksettavaa, pääasia että antibiootit tehoaa pikkuhiljaa. Oletan myös että mun vakuutus korvaa lääke- ja päivystyskuluja ihan kohtalaisesti.

Sairaskertomuksesta vihdoin ihan asiaan, viime viikonloppuna kun olin Annin kanssa kummipojan luona, hoidin samalla erään hiustenpidennyskaupan. Osa varmaan kummastelee miksi mä hankin hiustenpidennykset kun tukka on ennestään pitkä, mutta mun mielestä näyttää kivalta kampauksissa kun on enemmän tukkaa jota väkertää. Lisäksi unelmoin jo siitä miten johonkin valokuvaussessioon laitan nuo 55cm pidennykset, jotka tosiaan yltävät melkein lantiolle asti.

Aitoa Remy-hiusta, voi siis värjätä, kihartaa jne. Huuto.netistä avaamaton paketti 47,05€ , ei mun mielestä kauhea hinta kun samat maksoivat nettikaupoissa lähemmäs 100€. Postikulujakaan ei tullut ollenkaan, koska mukava myyjä navigoi tiensä mun luokse, ja odotteli vielä sisällä niin kauan että tsekkasin pidennysten olevan kunnossa. Todella ystävällinen ja asiallinen myyjä kyseessä. :) Pituutta pidennyksillä 55cm ja paketissa 110g hiusta.


Kuva ei anna kauheasti oikeutta pidennyksille, mutta tästä näkyy mitä kaikkea pakettiin sisältyi.

2kpl 1-klipsisiä
2kpl 2-klipsisiä
1kpl 4-klipsinen
3kpl 3-klipsisiä







Väriero mun omaan tukkaan aika iso vielä, yritettiin Elinan kanssa värjätä mun hiuksia astetta vaaleammaksi mutta jostain syystä väri pysyi täsmälleen samana kuin aiemmin. Uutta yritystä siis tässä joku päivä. Toki voisin värjätä pidennykset, mutta koska mallihommien takia täytyy muutenkin muuttaa hiusväriä jonkun verran, päätin tehdä näin päin. Kuvan tarkoitus vähän havainnollistaa noiden pituutta, mitään kasvo/kokovartalokuvia ei kannata nyt odottaa koska oon kipeenä hengaillut himassa vaan yöpuvussa ihan räjähtäneenä. :D

Kuvan harmaa lyhyt bikertekonahkatakki 6€.







Ootteko te selviytynyt syysflunssista sun muista, entä miten meni yo-kirjoitukset niillä jotka nyt sattui kirjottamaan?


2 kommenttia:

  1. Joo. Siis terveyskeskuksien kanssa samassa linjassa on myös kouluterveydenhoito.

    Mun vmäiseen selkäkipuun sain tälläistä apua:
    15 min saarnausta liikunnan tärkeydestä
    kommentin "ei selkä kipuun kuulu ottaa lääkettä"
    Ja "ei täällä sun tiedoissa näy merkkiä synnynnäisestä selkäviasta" (+äänensävy sellainen, että olisin keksinyt ko. jutun itse)

    Noh, koskiklinkalle yksityiselle lääkärille. Lääkärin kesto 15min, maksu 60e + 7 e kipulääkkeitä.

    Mielummin maksoin ton 67€ ja sain selän kuntoon. Ja päätin etten mene KERTAAKAAN enää terkkarille. Maksan mielummin yksityisestä hoidosta ton verta ja homma hoituu, kun kattelen ja saan hermoromahduksia terkkarin luona.

    VastaaPoista
  2. Theonce: Huhhuijaa, on kyllä inin ärsyttävää touhua. Eiköhän niitä lääkkeitä kuuluis saada mihin tahansa kipuun joka vaikeuttaa elämää ja joka ei niin vaan katoa itsestään.. Muutenkin törkeää vihjailla potilaan epäliotettavuuteen tai medikalisaatioon, vaikka näitäkin tapauksia löytyy, luulis edes tutkivan vähän asiaa ennenkuin toteaa ettei tähän mitään lääkkeitä sovi käyttää. >< Yksityiset tulee kalliiksi mutta saapa ainakin asiantuntevaa hoitoa ja rahoilleen vastinetta.

    VastaaPoista

Say something!